شاید این سوال ها برای شما هم پیش آمده باشد: که چرا به خرید محصولات یک برند علاقه دارید؟ آیا بر اساس نیازتان خرید می کنید یا گاهی در یک لحظه تصمیم به خرید می گیرید؟ بسته بندی خلاقانه چه تاثیری در فروش محصول دارد؟
بعد از مدتی فکر کردن احتمالا به این نتیجه می رسید که آن محصول را خریده اید چون برای شما جذاب بوده است. بسیاری از اوقات افراد محصولی را خریداری می کنند که به آن ها حس خوبی می دهد. این هدف بسته بندی است.

 

در سال های گذشته تمرکز تولید کنندگان بسیاری بر روی بسته بندی قرار گرفته است. از طرفی هزینه های بسته بندی باعث شده است تا بسیاری از شرکت ها محصولات خود را به بسته بندی های مرسوم محدود کنند. اما نکته قابل توجه این است که طبق آمار ها معمولا هزینه های بسته بندی ۱۰ درصد از قیمت کالا را از آن خود میکند در حالی که اگر بسته بندی محصول خلاقانه تر باشد این رقم به ۲۰ درصد افزایش پیدا میکند. از طرفی جذابیت محصول شما باعث خواهد شد تا ۱۰ درصد افزایش فروش داشته باشید. از این رو شرکت ها بزرگ برآن شده اند تا همواره خلاقانه ترین بسته بندی ها را برای محصول خود ارائه کنند

 

 

اگر بسته بندی اصولی و خلاقانه باشد باعث فروش محصول می شود. یک بسته بندی هوشمندانه مشتری را جذب می کند و پیام مورد نظر شما را به او می رساند.

 

 

در دنیای رقابتی امروز اهمیت بسته بندی کمتر از خود محصول نیست. علاوه بر جذاب بودن کاربردی بودن ان هم مهم است. به عنوان مثال برند اپل به فراید باز کردن بسته بندی محصولات خود دقت زیادی کرده و تجربه خوشایندی را برای خریدارانش فراهم می کند.

 

 

شاخص کردن محصولتان در میان ده ها محصول که در قفسه ها در کنار آن قرار دارند ممکن است کار دشواری باشد. در این نوشته نمونه هایی از ایده بسته بندی خلاقانه نشان داده شده است تا الهام بخش شما در طراحی بسته بندی محصول تان باشد.